Projectweek Notenboom verraste!

Aanmelden kennismakingsgesprek?
  • 13 Dec 2021  - 13 Dec 2021

projectweekVoor het eerst onderzoek doen en opdrachten uitvoeren voor échte bedrijven is best spannend. Dat ervaarden onze mbo- en hbo-studenten in de afgelopen Notenboom projectweek. Tegelijkertijd is het ook een uitdaging, zeker als die bedrijven met de resultaten ook daadwerkelijk iets doen. Mulders Lasbedrijf gaat bijvoorbeeld een paar van de door mbo gemaakte bedrijfsvideo’s presenteren in de showroom. De opdrachten voor hbo kwamen van de bekende DA Nederlandse Drogisterij Service. Managing Director Ruud van Munster moedigde de hbo-studenten aan vooral out of the box te denken. Zowel onze mbo- als hbo-studenten wisten hun opdrachtgevers te verrassen.

DA kwam als opdrachtgever uit het netwerk van Notenboom-docent Tom Wildenburg en Mulders Lasbedrijf uit dat van docent Monique Basten. Veel van onze docenten zijn zelfstandig ondernemer die graag hun kennis en praktijkervaringen én hun netwerken delen met onze studenten voor onder andere bedrijfsbezoeken, stages en opdrachten. Vaak nét een extra stimulans.

Mbo’ers leverden een knap ‘staaltje’ werk

Mulders LasbedrijfMulders Lasbedrijf uit Bergharen is gespecialiseerd in metaalbewerking. In hun eigen werkplaats maakt het stalen zitmeubilair, deuren, kozijnen en nog veel meer. Eigenaar Frank Mulders van Mulders Lasbedrijf deed maandag zelf de aftrap voor de projectweek van de eerstejaars mbo-studenten van Eindhoven, Maastricht, Hilversum. Na een korte presentatie van zijn bedrijf kregen de studenten de volgende opdrachten mee:

-          Een bedrijfsvideo maken

-          Marktonderzoek doen naar nieuwbouwwijken in een straal van 100km van Bergharen

-          Promotieflyer maken

-          Eindpresentatie van alle opdrachten

Begeleid door de docenten Robert Andriesse, Irene Knols en natuurlijk Monique Basten zijn de studenten de dagen erna flink in de weer geweest. Vooral de vrijheid in de keuze van het programma voor het maken van de bedrijfsvideo leverde zeer verrassende resultaten op. Er was er zelfs een met een voice-over!

Stalen Notenboom

Al dat enthousiasme kwam op vrijdag samen in de presentaties van de verschillende teams. Uiteindelijk eindigden een van de groepen uit Maastricht en de groep uit Hilversum op een eerste gedeelde plek. Ze wonnen vanwege hun creativiteit, het totaalplaatje met de opdrachten en hun presentatie. Frank Mulders jureerde mee en reikte zelf de prijs uit: een prachtige Notenboom van cortenstaal, waar de namen van de winnende studenten op komen te staan. Hij was heel blij met de eindresultaten; Mulders Lasbedrijf had nog geen bedrijfsvideo en gaat een aantal dan ook zeker gebruiken!

Hbo’ers ‘in varietate concordia’ (united in diversity)

Ook de hbo-studenten zijn een hele week druk bezig geweest. Enthousiast als ze waren gemaakt door de presentatie op maandag van DA Managing Director Ruud van Munster. De teams konden kiezen uit twee opdrachten:

-          Een wervingscampagne voor 30 nieuwe kandidaat DA drogisten binnen 1 jaar

-          Een consumentencampagne waarmee DA zich onderscheidt van concurrenten

Creatief en vindingrijk

De boodschap ‘out of the box’ denken was niet tegen dovemansoren gezegd! Onder de bezielende begeleiding van docenten Henk Aron, Ton Florisson en Tom Wildenburg kwamen de teams tot vindingrijke oplossingen en creatieve eindproducten. Niet voor niets lagen de eindcijfers in de top 3 dicht bij elkaar: 7,5 voor twee teams op plek 3, een 8,1 voor plek 2 en een 8,5 voor de eerste plek. Het was uiteindelijk het team uit Hilversum dat er met diffusers vol lekkere luchtjes en in hun roze pakken met de hoofdprijs vandoor ging.

Opdrachtgevers, docenten én studenten waren het er allemaal over eens: dit was een zeer geslaagde Notenboom projectweek!

NOTENBOOM MEER DAN ONDERWIJS: 63 JAAR EEN SUCCESVOLLE OPLEIDER
Stel hier je vraag
Stel hier je vraag