Mevrouw Neef: De projectweek in combinatie met een online opdracht, zijn interessant en leerzaam voor de studenten

Adviesgesprek?

In deze blog: Mevrouw Neef. Zij is docent Leiderschap en Verandermanagement bij Notenboom in Hilversum. In het voorgaande schooljaar gaf ze het vak Marketing. Naast lesgeven, beoordeelt ze scripties van de studenten. Nadat mevrouw Neef haar Bachelor International Business & Languages en Master’s Degree Nyenrode heeft behaald, heeft ze bij Jumbo een management traineeship gevolgd en was ze Productmanager bij een Zuivelbedrijf.

Wat vind je de sterke punten van Notenboom?

De kleinschaligheid, kleine klassen en vakken die specifiek gericht zijn op ondernemerschap. Naast de theorie, doen ze praktijkervaring op, zoals de projectweek. Ik wil ze een stevige basis meegeven voor hun toekomst, met verhalen uit de praktijk. Notenboom is persoonlijk, door de kleine klassen heb je meer contact met de studenten en kan men de theorie goed toepassen bij hun ondernemerschap of dat van hun familiebedrijf. Notenboom is een school voor iedereen!

Karina, wat houdt het vak Leiderschap en Verandermanagement in?

Bij het vak Leiderschap en Verandermanagement gaan we in op de veranderingen bij bedrijven. Bijvoorbeeld het verliezen van hun patent of exclusiviteit. Hoe gaan bedrijven daar mee om? Welke creatieve oplossingen zijn hiervoor?

1x per week werken de studenten aan een case van een bestaand bedrijf, bijvoorbeeld Nespresso of Netflix, dit doen ze in groepjes van circa 4 studenten. Ze onderzoeken o.a. verandertrajecten, het marketingbeleid, de bedrijfsstrategie en maken een plan van aanpak. Dit doen zij gedurende 10 weken en sluiten af met een individueel tentamen.

Je organiseert samen met een aantal docenten de Notenboom projectweek, wat houdt dit in?

Het thema voor de projectweek in april is ‘koffie’. De hbo bachelor Bedrijfskunde en hbo bachelor Hotel & Event Management studenten zouden in de aankomende projectweek Smit en Dorlas Koffiebranders en Euro Caps bezoeken, wereldleider in het produceren van private label koffiecapsules. I.v.m. de corona maatregelen hebben we op een creatieve manier er snel een andere invulling aangegeven. Zo is er nu een film over koffie, een business case over Nespresso en een interview met de Brand Ambassador van Smit en Dorlas, die allen gebruikt zullen worden om de opdrachten te ondersteunen en tot een mooie projectweek te komen gegeven de omstandigheden.

Notenboom docent mevrouw Neef aan het woord

60 jaar een succesvolle opleider op het gebied van Business en Hotel- Eventmanagement